Америка славиться своїми потужними пікапами. Американці пікап називають траком. Траки – це робочі конячки, призначені для абсолютно різних завдань. Залежно від комплектації, одна і та ж модель може бути звичайним практичним сімейним авто, виступати в ролі тягової робочої сили або ж зовсім як тягач який тягне за собою величезні трейлери.
American_DREAM – постачальник №1 в Україні автомобілів з Америки. Тільки у нас доставлення та оформлення документів за 2 місяці
Олександр, керівник компанії A_dream
Про популярність пікапів говорить те що Ford F-150 (пікап) в різних модифікаціях є найбільш продаваним автомобілем в Америці. В Європі ж повнорозмірний пікап зустріти настільки складно, наскільки та в США побачити французькі авто. В Україні до пікапів вже починають придивлятися.
У цій статті ми розповімо вам про все, що необхідно знати про пікап, як вибирати, які нюанси при розмитненні, а також пройдемо по всім знаковим особливостям даних автомобілів.
Класифікація пікапів
Пікапи, на відміну від легкових автомобілів, класифікуються виробником трохи інакше. Якщо у звичайних легкових автомобілів є чіткі «класи», в залежності від їх габаритів, А-, B-, C-, D-, E-, то у пікапів розбивка на класи йде в залежності від платформи, на якій вони побудовані та типу кабіни / кузова.
Класи пікапів мають прямий зв’язок з їх вантажопідйомністю. Тобто шасі, яке монтується на раму в залежності від своєї конструкції, здатне прийняти різну вагу всіх елементів, які будуть встановлені.
Базовим і найпопулярнішим класом, є – полуторна платформа. Позначається вона у різних виробників по-своєму. У Chevrolet, GMC і Dodge – це 1500, у Ford – це 150. Відповідно, більші платформи вже позначаються як 2500 у Chevrolet, GMC і Dodge і 250 у Ford. Залежно від наявності в модельної лінійки ця серія може дійти до 650, як у випадку з Ford F-650 – найбільшим серійним пікапом у світі.
Їздити на пікапі при відкритій категорії «В» можна тільки до платформи 3500/350, все, що вище, вважається за малотоннажні вантажівки для категорії «С».
Більшість виробників ділять пікапи на три основних кабіни
Стандартна або коротка кабіна (Standart / Regular Cab). Складається з двох повноцінних дверей і трьох посадкових місць, включно з водійським. Пікапи в такому кузові без проблем розмитнять в Україні, як вантажівку.
Полуторна кабіна (Quad / Crew Cad). У такій кабіні передбачено дві повноцінні двері та укорочені додаткові двері ззаду. В кабіні є повноцінний передній ряд сидінь, а також два місця за ними, які не дуже зручні, через укорочені сидіння і спинки під прямим кутом. Плюс мало місця для ніг пасажирів.
Саме ці кабіни в 99% випадків комплектуються стандартним кузовом, а значить всі вони потрапляють під «прохідний» клас пікапів, який розмитнюється в Україні як вантажівки та не вимагають від власника відкритої категорії «С».
Повнорозмірна кабіна (Crew / Supercrew Cab). Ця кабіна має чотири повноцінних двері та два повноцінних ряди сидінь. При цьому, задні пасажири ніяк не обділені комфортом і мають достатньо місця для ніг.
Які пікапи розмитнюються як вантажівки
Пікап – це легковий автомобіль, чи все-таки вантажівка? В Україні пікапи класифікуються як “вантажно-пасажирський автомобіль”, і не застосовують суворі вимоги як до класичного вантажного транспорту.
Особливість пікапів. Конструктивно вони мають окремі частини кузова: кабіна закритого типу для перевезення пасажирів і платформу відкритого типу для перевезення вантажів.
Відповідно до митного кодексу України, пікап як вантажівка визначається дуже просто: заміряється корисна довжина вантажного відсіку по підлозі. Але саме корисна, тобто – від передньої стінки вантажного відсіку до задньої. На практиці це виглядає наступним чином: людина залазить в відсік і рулеткою заміряє корисну довжину багажника по підлозі.
Щоб пікап вважався вантажівкою, корисна довжина вантажного відсіку повинна бути більш ніж половина довжини колісної бази автомобіля!
Колісна база заміряється від одної осі до іншої рулеткою, після чого два виміри порівнюються. Якщо корисна довжина вантажного відсіку хоча б на кілька міліметрів перевищує половину довжини колісної бази – такий автомобіль буде розмитнюватися як вантажівка.
Дуже важливо! За пільговими тарифами пікапи розмитнюються тільки якщо з моменту першого постачання на облік (початку експлуатації) не минуло більш як 5 років.
Тому, ми рекомендуємо придивлятися до пікапів, які випущені не пізніше 2014 року.
На що звертати увагу при виборі пікапа
На привід. На американському ринку задньопривідні пікапи дуже актуальні та мають попит, тому що така машина, в принципі, економніша, ніж повнопривідна. Але в умовах України, і тих завдань, під які купуються пікапи, продати задньопривідне авто може бути досить складно.
Пікап – це досить специфічний автомобіль, де основне навантаження припадає на передню вісь, тоді як провідна вісь у них завжди задня, навіть на повнопривідних модифікаціях, оскільки постійного повного приводу у пікапів немає – тільки підключається. Винятком є Ford F150 Raptor у якого постійний повний привід. Але при його ціні, він просто не актуальний для нашого покупця.
В Україні пікапи вкрай рідко використовуються за прямим призначенням. Відповідно, коли на задню вісь немає навантаження, то їзда на пікапі НЕ буде прикладом комфорту: трохи передавив педаль газу і машина вже починає пробуксовувати, задня частина норовить піти в «занос», та й постійно доводиться «ловити» пікап при поворотах. Не варто забувати, що більшість пікапів мають дуже сильні двигуни.
Пікапи розраховані на їзду під навантаженням. Як тільки в багажнику автомобіля з’являється 300-400 кг ваги, він відразу ж перетворюється в інший автомобіль: відразу ж з’являється хороша зчіпка з дорогою, зад не заносить, машина не буксує.
Тому, якщо ви не маєте наміру використовувати пікап для перевезення вантажів, радимо все ж вибирати автомобіль з системою повного приводу.
Наскільки ці машини надійні?
Вони проїжджають по 300-400 тисяч миль практично без будь-яких питань. Пікапи з США майже не гниють, тому, що конструктивно у цих автомобілів дно постійно продувається, немає місць, де може накопичуватися бруд або волога. Зокрема, Ford F150, починаючи з 2015 року практично весь алюмінієвий, крім рами. Але рама у всіх американських пікапів такої товщини, що її сміливо можна на років 20 залишати гнити в болоті, і за цей час з нею мало що станеться.
Пікап та головний міф про нього
Більшість потенційних покупців пікапів налякані їх «апетитом». Так, величезні V8 5,7-, 6,0 6,2-літрів, не можуть споживати 10-12 літрів. Але тут є один нюанс, при якому американські пікапи можна назвати дуже економічними, і це не проста заява виробників, а факт. Якщо рахувати витрати в розрізі споживання на літр робочого об’єму, американські двигуни економніші будь-яких німецьких і японських моторів, оскільки вони можуть споживати менш як двох літрів на 100 кілометрів з одного літра робочого об’єму.
Для порівняння, можна взяти німецький або японський двигун робочим об’ємом 2.0-літра, який менш як 10-12 літрів бензину не споживає. В окремих випадках, на найсучасніших моторах, можна досягти 7,5 літрів. При цьому американський мотор такого обсягу споживав би до 5 літрів бензину. Такі цифри більш звичні для європейських дизельних моторів. Але знову ж таки, ми говоримо про робочий обсяг.
Крім цього, більшість двигунів на американських пікапах мають маркування Flexible-fuel. Це мотори, які розраховані на роботу з бензином, що містить велику кількість етанолу. У нас такого бензину практично немає. Але головна особливість американських моторів з таким маркуванням полягає в тому, що їх сміливо можна переводити на газ. Етиловий бензин по температурі, фазами та часу горіння дуже схожий з газом – пропан-бутановою сумішшю, яка дуже популярна в Україні.
Американські двигуни Flexible-fuel мають зсунуті фази газорозподілу, які розраховані на більш тривалий такт горіння, посилені клапани, а також впускні та випускні такти. Відповідно, ці двигуни не бояться найвищих температур горіння, які згубно позначаються на елементи двигунів, не призначених для цього.
Також варто сказати, що ці двигуни споживають приблизно на 10% більше газу, ніж ті ж маленькі європейські чи японські мотори. 1.8-літровий двигун на умовному Volkswagen буде споживати газу на 20-25% більше, і не менше 12-14 літрів, а в особливо запущених випадках, різниця може дійти та до 40%. Таким чином, 5,7-літровий мотор на Dodge Ram буде споживати близько 17-20 літрів газу, що при його обсязі просто фантастичний показник. Отже, ви їздите на величезному, потужному автомобілі, який споживає практично стільки ж палива, скільки та Volkswagen з мотором 1.8-літра.
У США також популярні дизельні пікапи. Але ставлять дизельні мотори на пікапи середньої та високої вантажності – 2500/250 і 3500/350 платформи. Причина цього криється в тому, що американці просто не бачать сенсу ставити дизельні мотори на траки малої вантажності, оскільки дизельний двигун в пікапі – це виключно жахливих розмірів V8, колосальної потужності та тягових можливостей, які не володіють малою витратою солярки.
Наприклад, новий дизельний мотор Chevrolet Silverado – 6.6-літровий V8 здатний видати 1250 Нм крутного моменту. Для порівняння, двигун D13C, яким комплектується європейський тягач Volvo FH, потужністю 420 к.с. видає 2100 Нм при обсязі 12,8-літра. Такий 6.6-літровий двигун буде спалювати близько 20 літрів дизеля. Але потрібно розуміти, що такі автомобілі мають досить специфічне застосування і розраховані радше для перевезення багато тоннажних причепів. При цьому автомобіль повинен практично не втрачати своїх динамічних якостей. Як правило, у платформ 2500/250 і 3500/350 опціонально можна зняти вантажний кузов і причепити заводське, оригінальне «сідло» – зчеплення для трейлерів.
Пікапи та їх кузовні й комплектуючі особливості.
Всі пікапи основних американських виробників в цілому мало чим відрізняються один від одного в плані рами. У всіх вони міцні, з посиленої сталі, зі спеціальними кріпленнями, однаково якісні та довговічні. Однак, що стосується матеріалів з яких робляться кузовні частини, то тут є особливості.
Сильно відрізняється від Dodge RAM і Chevrolet Silverado пікапи компанії Ford. Компанія першою стала виготовляти пікапи серії F з алюмінію, починаючи з 2015 року. Цей автомобіль має повністю алюмінієвий кузов, включаючи стійки, пороги, дах, капот, двері, крила і навіть вантажний відсік.
Придивляючись до Ford F-150 з сильними пошкодженнями, потрібно усвідомлювати, що в 99% відсотках випадків, постраждалі елементи кузова потрібно буде міняти, тому що витяжці та рихтування алюміній не піддається. При цьому двері, крила, капоти та навіть боковина кабіни буде коштувати адекватних грошей, а придбати запчастини б/у не складе проблем. Найбільш проблемною частиною F-150 є боковини вантажного відсіку – так звані задні крила. Навіть в США ці елементи кузова коштують великих грошей, везти їх в Україну дорого та існує висока ймовірність пошкодження крил в процесі доставлення. А це загрожує складним дорогим ремонтом, або ж деталь просто доведеться викинути.
В цьому плані пікапи Chevrolet, GMC і Dodge більш найкращі, оскільки їх кузовні частини дотепер виготовляються з металу, за винятком капотів. Тому при сильних пошкодженнях капотів відразу варто приготувати гроші на заміну елементів. Дрібні вм’ятини ще піддаються ремонту, а ось заломи або глибокі вм’ятини – на жаль ні.
Ціни на комплектуючи для пікапів
Традиційно, найдорожчими є пікапи компанії Chevrolet і GMC. Їх базова ціна трохи вище, відповідно і комплектуючи до них дорожче. На аукціоні США пікапів цих брендів менше, оскільки на них намагаються їздити акуратніше.
Найбільш масовим пікапом є Ford F-серії. За перший квартал 2018 року в США їх було продано близько 300 тисяч. Сюди були включені всі модифікації пікапів, включаючи 450, 650-е вантажні платформи та Raptor.
Пікап Dodge RAM можна вважати золотою серединою. Адекватні ціни та популярність на ринку США роблять цей пікап одним з головних претендентів на покупку серед українців. Крім цього, що стосується запчастин, RAM є найдоступнішим. Також на ці пікапи завжди є неоригінальні запчастини абсолютно хорошої якості.
Дивно, але найдорожчим кузовним елементом у всіх пікапів є задня кришка вантажного кузова. На ринку знайти ці запчастини вкрай складно, адже навіть в США за цими кришками полюють злодії. Вони досить просто і швидко знімаються, і швидко продаються за хороші гроші. Оригінальні ж задні кришки багажника можуть коштувати від 800 доларів і вище.
Пікап та його комплектації
У базових версіях все пікапи йдуть «порожніми»: мінімум «наворотів», ганчіркові салони, ручні кондиціонери та простенькі магнітоли з односмуговими екранами. Різниця між базовою і топовою комплектацією, може становити мало не половину вартості авто. Однак в наших умовах доукомплектувати автомобіль можна за кілька тисяч доларів.
Потрібно розуміти, що в поданні американця, пікап – це банальна вантажівка для фермерів, яким не потрібні різні камери заднього виду, датчики світла, дощу і т.д. Так, за останні 2017-2018 роки виробники поступово починають підвищувати навіть стартові комплектації, де в базі вже досить різних цікавих технологій, але, за великим рахунком, пікапи та раніше залишаються робочими автомобілями.
Як пригнати пікап із США в Україну?
В принципі, пригін пікапа з США не відрізняється нічим від доставлення звичайного легкового автомобіля. Але слід взяти до уваги, що пікап – це дійсно великий автомобіль. Саме розмір машини впливає на вартість її доставлення, як по суші в США, так і по морю в контейнері. Щоб дізнатися приблизну вартість доставлення пікапа в Україну з Америки, скористайтеся нашим калькулятором доставки.
Наша компанія має досвід у доставленні та ремонті пікапів із США. Напрацьовані контакти дозволяють нам доставити автомобілі максимально швидко і дбайливо. Професійні консультанти допоможуть підібрати оптимальний варіант пікапа, який в точності відповідатиме клієнтського запиту і бюджету. Крім цього, покупка авто через нашу компанію виключає можливість проблем при розмитненні або комісій із соціального страхування машини на території України.
Підсумок
Тепер ви знаєте все, що потрібно для пригону пікапа з США. Підбиваючи підсумки, виведемо коротке резюме:
Пікапи, які розмитнюються в Україні як грузовики:
- Dodge Ram 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- Dodge Ram 1500 з полуторною кабіною (Quad / Crew Cad)
- Будь-яка модифікація спеціальної моделі Dodge Ram Rebel не проходить як вантажівка
- Ford F-150 зі стандартною або короткою кабіною (Standart Cab)
- Ford F-150 з полуторною кабіною (Super Cab)
- Ford F-150 з повнорозмірною кабіною (Supercrew Cab) і з 8-фунтовим вантажним відсіком Long Bed
- Будь-яка модифікація спеціальної моделі Ford F-150 Raptor не проходить як вантажівка
- GMC Sierra 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- GMC Sierra 1500 з полуторною кабіною (Double Cab)
- GMC Sierra 1500 з повнорозмірною кабіною (Crew Cab) і з 8-фунтовим вантажним відсіком Long Bed
- GMC Canyon 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- GMC Canyon 1500 з полуторною кабіною (Double Cab)
- Chevrolet Colorado 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- Chevrolet Colorado 1500 з полуторною кабіною (Double Cab)
- Chevrolet Silverado 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- Chevrolet Silverado 1500 з полуторною кабіною (Double Cab)
- Toyota Tundra 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- Toyota Tundra 1500 з полуторною кабіною (Double Cab)
- Toyota Tacoma 1500 зі стандартною або короткою кабіною (Regular Cab)
- Toyota Tacoma 1500 з полуторною кабіною (Double Cab)
Платформи 3500/350 і вище можуть розмитнюватися як вантажівка, але в більшості випадків, для експлуатації таких автомобілів, необхідна відкрита категорія “С”.
Пікап можна розмитнити за пільгами якщо:
- З моменту першої реєстрації автомобіля пройшло не більше 5 років. Бажано вибирати автомобіль не старше 2014 року, щоб не сперечатися c нашими митникам.
- Корисна довжина вантажного відсіку повинна бути більш ніж половина колісної бази пікапа.
Купуючи пікап із США, рекомендовано вибирати:
- Автомобіль, в якому можна увімкнути повний привід
- Пікап з двигуном Flexible-Fuel, який ідеально працює на ГБО
- З метою економії резонно купувати автомобілі в базовій комплектації. Якщо є бажання, її можна доукомплектувати за кілька тисяч доларів. При цьому покупка спочатку «упакованого» автомобіля виллється в значно більшу суму грошей.
Звертайтеся до нас, ми зробимо все можливе для вас, щоб підібрати пікап за вашим бюджетом та бажаними характеристиками!